מרכז סימולציה
ייחודו של המרכז מתבטא בכך שהוא מדמה באופן מדויק סביבות טיפול כמו מחלקה בבית החולים, יחידת מרפאה בקהילה או בית מטופל. ולכן מאפשר למידה חווייתית של פעילויות הסיעוד, דבר המאפשר לסטודנט לחוות את המקצוע כבר בשלב מוקדם של הלימודים.
עולמות התוכן בסימולציה נגזרים מתכני הקורסים העיוניים בתכנית הלימוד ומהווים גשר בין התכנים התיאורטיים לבין היישום הלכה למעשה בהתנסות הקלינית. התכנית נבנית על פי צורכי הלמידה של הסטודנט תוך יכולת לעשות מניפולציה והתאמה של הסביבה לצרכי הלמידה. בתכנית כזו קיימת נגישות בלתי מוגבלת למגוון תרחישים ומצבים קליניים, ללא צורך לחכות להופעת מקרים אלו בזמן אמת.
מתודולוגית הלמידה במרכז הסימולציה מתרחשת באמצעות יצירת אינטראקציות בין המתאמנים, בין המתאמנים לשחקנים ובין המתאמנים לבובות חכמות וציוד טכנולוגי. האימון במרכז מעניק למתאמנים ביטחון ומקצועיות, מעודד חשיבה קלינית, חושף את המתאמנים למצבים רגשיים טעונים ומעמת אותם עם דילמות אתיות ומשפטיות. בנוסף, הסטודנטים מתרגלים מצבים המערבים קושי בתקשורת מול מטופלים-לקוחות, בני משפחה ועמיתים ומכוון להתמודדות עם מצבים בין אישיים של דחיה, סרבנות, תוקפנות, כעס ועוד…
הערכת הפעילות של המתאמנים מהווה חלק משמעותי מתהליך ההוראה והלמידה ולכן, בתום התרגול בתחנה או במהלכו, מתבצעת שיחת משוב/תחקור (Debriefing) בה משתתפים המדריך של התחנה, המתאמנים והצופים בתרחיש באמצעות צילום וידאו וצפייה בו באמצעים טכנולוגים מיוחדים. המטרה של תחקיר /שיחת המשוב היא לקדם למידה, ולאפשר למתאמנים להתנסות במתן משוב וניתוח מצבים. שיחת המשוב מעודדת התבוננות אישית וביקורת עצמית, העצמה אישית וקבוצתית ושיח קבוצתי המבוסס על כבוד הדדי ושיתוף פעולה. קידום למידה היא על ידי הסתכלות וניתוח הסרטים שהוקלטו במהלך התרגול מיד בסיימו.
- סביבת לימוד בטוחה זו, מאפשרת למתאמן לטעות ולתקן את טעויותיו ללא פגיעה במטופלים, תוך שמירה על תרבות בטיחות המטופל.